tisdag 21 augusti 2012

Trastroll

Kom ut till stugan imorse med pojkarna. Stannar bara till eftermiddan. Har sett för många skräckfilmer så är alldeles för feg att sova här ute själv. Passar på att städa lite kökslådor. Man kan snabbt konstatera att tidiga egare int tyckte om att städa. Visst förstår jag att det int behöv och ska heller int vara blänkande rent på en stuga. MEN come ooon, mögel i kylskåpet och flottiga bestick i skitiga lådor. Det klarar jag int av. Jo, jag är också fullt medveten om att mina kökslådor kanske heller int alltid är så frächa där hemma. ( hur kommer det sig att stängda besticklådor med rena bestick kan ha så mycke skit i sig?) Men andras smuts är äckligare än eget.

Fundera på att hänga upp en gardin i bastufönstret. Har en del som jag fick av mamma. Fick faktist ganska många saker av henne. Mattan under soffbordet fick jag av min moster.

Perfekt innedag här idag. Regnar lite och blåser. Var ganska kallt här inne. Endast 18 grader. Vågar int ändå elda i kaminen. Väntar att Christian visar först. Tur är Ben nöjd att vara inne här. Frågade han imorse om vi skulle åka ti stugan. Han svara: Hejja hejjaa och hoppa runt med händerna i luften :) Nu sover dom båda med varsin trasa. Erik vill också ha en att gosa med innan han somnar. Själv passar jag på att dricka kaffe i total tystnad. Det kallar man nu för tiden vardagslyx!



2 kommentarer:

  1. Hahha inte dricker du bara kaffe, jag ser nog bullarna också! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt sir du.. ;) Klart man måst smygäta bulla. Haha

      Radera