fredag 9 november 2012

Hemma

Då var vi hemma igen. Borta bra men hemma bäst, är ett uttryck dom flesta
håller med om. Så fort vi satt foten på färjan till fastlandet blev Ben snuvig.
Några dagar senare blev Erik och jag också. Så jag har inte fått så mycket sömn.

Först sov Ben oroligt medan Erik sov som en stock klockan runt. Tredje natten
var den värsta i Eriks liv. Han skrek en gång i halvtimmen! Tidigare när han sovit
oroligt har han knorrat 2-3 gånger/natt. Konstaterade snabbt det inte skulle finnas
mycket kvar av mig som mänska om jag skulle ha barn som skriker på nätterna.

Och hur kommer det sig att nästan varje gång man har lagt sig och satt fast ögonen
och är på vippen att somna, så gnäller någon unge till eller börjar gråta.
Spelar ingen roll hur länge jag är uppe eller hur tidigt jag lägger mig. Det är ju
bara att stiga upp och ge tuten/nappen till den som gråter men ändå. Hur lyckas
dom?

Resan dit och hem gick jätte bra. Benne var så duktig och gick snällt mellan bildäck och
hytt.




Benne plocka den lilla blomman breve ängeln åt
gammelmommo och så tände vi ett ljus.

Mys med Erkki


2 kommentarer:

  1. Vad Ben ser lite ut när han är ut med Fia :)
    ja så fick du känna på stöknätter ;) Inte för att det är roligt att ungarna eller du är sjuk men bara för att du inte ska få sova gott och länge jämnt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaja, det är väl bara rättvist att jag får pröva på de.. :)

      Radera