onsdag 21 november 2012

Positivt

Idag när jag satt och matade Erik och Ben satt och åt sina morotsplättar, så
kom jag på mig själv att tycka att det är ganska skönt att vara ensam hemma.
Man sköter allt som man själv vill. Ingen jag blir irriterad på för att den personen
int kan läsa ens tankar och därmed självklart inte kan göra det man tänker han ska
göra osv. Den trevliga tanken varade några timmar tills det blev middagstid. Då
är ju som bekant mina barn hopplösa. Erik tyckte inte ens om att vara i hoppgungan!?
Så efter maten packade jag ungarna i bilen och åkte en sväng till Lemland.

Under dom där trevliga timmarna på dagen bakade jag och Ben kokosbollar.
Han var jätte duktig på att hälla både socker och andra ingredienser i skålen.
Rullandet var inte lika lätt. Det liknade mest kakkakorvar med kokos på.
Men dom var jätte fina och goda ändå.
Efter två stycken så smakade han på "degen" och sen ville han helst bara äta. Så klart.

Blir inga bilder eftersom datorn inte vill samarbeta just nu.





1 kommentar:

  1. Mums för choklad/negerbollar!
    Hahah visst kan det vara skönt en stund att vara ensam men det är nog även skönt att inte vara det!

    SvaraRadera