fredag 21 juni 2013

Glad midsommar!

Här har vi det oförskämt bra, som vanligt.  På torsdagmorgon hade vi en riktig sovmorgon. Klockan var 10:40 när vi åt frukost! Skööönt. Benne har fått prova sitt angry birds metspö som han fick av Cissi till födelsedagen. 3 mini abborrar fick han. Lyckan var total. 

Vi fick en del pengar i bröllopspresent och dom köpte vi en rök av i onsdags. En rätt stor elrök. Rökte räkor igår och idag blev det rökt abborre till middag som Christian och Ben fått i nätet. Stångresningen här i storby sku vara kl 15:00,  16:30 hade det ännu inte hänt något så vi åkte hem. Lite tråkigt. 

Benne kan ju nog vara det sötaste som finns. Igår när vi varit o lagt ut näten och jag sku stiga ur båten, lutade Ben sig fram och sa - mamma, räck mig din tass. Haha nån som sett för mycket på mumin. Och imorse ville han så gärna att Liam sku se fiskarna dom fått i nätet. Till sist blev han nöjd när jag sa att jag skickar en bild till Madde så att Liam kan se. Så roligt att han börjar bry sig om kompisar också. Det här med att vara utan tutt går någorlunda. Igår sa han inget om den på hela dagen och idag tig han Eriks i smyg flera gånger. Han tillåme la sig i spjälsängen... Nätterna har varit lite jobbiga men vi har löst det med att någon av oss har lagt oss en stund med han tills han somnat om. Det är klart det är svårt och tar lite tid. Det är ju en sorts beroende. Men vi ger oss inte :)










2 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni har det o mums för rökta abborrar!!

    SvaraRadera
  2. hahaha räcka mig din tass :D

    SvaraRadera