måndag 1 juli 2013

Ben på äventyr

Imorgon ska jag och Erik kryssa över med Ben till Åbo. I Åbohamn kommer mommo emot med tåget och sen åker hon och Ben tillbaka till Karis medan jag och Erik tar båten hem igen. Ben ser jätte mycket fram emot det. Kommer bli väldigt roligt för han. Ska vara helt ärlig och medge att det kommer vara ganska skönt att vara Ben fri någon dag. Sen kommer vi alla andra över på fredag. Vi ska hälsa på min far och mina gudföräldrar. Christian och stora barnen ska åka till serena och jag och pojkarna ska åka och titta på rallybilar. 

Ibland undrar jag om jag har en 3 eller 13 årig son. Han har svar på tal till allt. I lördags var det specialkryssning så Birka låg inne 15-19. Vi passa på att plocka upp Christian och åka ut till maxinge. Där gick vi in i en skoaffär för att köpa sandaler åt Christian. Hann bara vara där 1 min före Ben börja nojsa om leksaksbutiken. Nej vi är här först en stund, sa jag. Då var det en som blev väääldigt bestämd. Han korsade armarna över bröstet stampa lite i golvet och sa - Nu du låta mig gå härifrån, hör du jag säga dig mamma!? Öööh, jo det gjorde jag så också tjejen i kassan som hade svårt att hålla sig för skratt. Sånt där kommer det hela tiden. Ber jag han plocja upp nånting kommer det - Men åhh, mammaaa. Och så släntrar han lamt fram. Okej, det är väl bra att få en inblick i hur det blir sen. Som sagt, ska bli lite skönt när han åker på semester men kommer nog att sakna han en hel del. 

Nu är också nätterna mycket bättre. Tutten har han nog glömt bort lite. Och han har heller inte försökt ta Eriks.






Idag var vi också på snusabebis lunchdate. Det är fina Maries underbart söta lilla lilla dotter jag håller i!

4 kommentarer:

  1. Hahah ben e allt cool han :) synd att ja int kan komma ner o hälsa på han nu ba :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa gång kan han komma med dig upp till Vasa :)

      Radera
  2. Janå de får han absolut göra :)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina pojkar du har :)

    Ela

    SvaraRadera