torsdag 29 augusti 2013

Får se hur det går...

Idag var det tredje och sista inskolningsdagen. Fram till vilan går allt väldigt bra. Igår hade han gått snällt med och vilat, utan skrik och bråk. Idag var det dock annat... Han blev så arg när han bara hann titta på lite grejer mellan lunchen och vilan. Vilket slutade i att han skrek igenom nästan hela vilan! (Jag skulle vänta untanför.) Ojoj vad jag tyckte synd om dom andra barnen som inte kunde vila som vanligt. Men när Ben börja skrika efter mig och en "tant" kom och fråga hur det kändes, börja också jag lipa. Eftersom jag vet att det är väldigt jobbigt för han med alla nya regler och rutiner. Speciellt när han har en sån stark egen vilja. 

När han inte sover på vilan så är han så jätte trött när det vankas mellanmål. Han ska inte tvätta händerna före, äter gör han men sen vill han inte sitta och vänta på dom andra, inte föra bort disken, inte gå på toa eller tvätta händerna före dom går ut... 

Så vi får se hur det går på måndag när han ska vara där själv hela dagen.


Börja med första pysslet idag.




En 16 årig Christian <3

2 kommentarer:

  1. janå än så länge de ju ba du som lipar o då gär d ju inge... o nog tror ja ben lär sig snabbt nya reglerna

    SvaraRadera
  2. Precis som Micke skriver, när Ben är ensam där kommer han nog snart att lära sg följa reglerna och lekistanterna är ju vana, men nag vet att det känns hemskt när ens unge är "bråkig", man vill ju att de ska visa upp sina bästa sidor, men som sagt personalen är van. Det kommer gå bra för er alla!
    Ela

    SvaraRadera