tisdag 27 augusti 2013

Lilkulla

Det är på den avdelningen Ben går. Där är det barn från 3-6 år. Och dom är kring 20st! Allt gick bara bra. Vid lunchen satt han själv upp den sallad och mat han ville ha, och så skar (eller kniva som han själv säger) sin mat själv.Lite svårt hade han med att sitta och vänta tills alla barnen vid bordet hade ätit upp maten. Och vila var verkligen ingen hit. Jag fick lägga mig ner brevid han och leka att vi räknade alla prickar i taket. Han lugnade sig ganska snabbt och låg sen tyst och halv stilla tills sagan var slut och man fick stiga upp.
Efter mellanmålet märkte jag att han blev trött. Då var spärrarna och tänker inte humöret på. Men när vi kom ut igen gick det bättre. Givetvis fick jag bära hem en sparkande och skrikande unge. Men hellre att han skriker när vi ska hem än när vi kommer dit.

Ska nu ännu vara med två hela dagar med han. Men det känns lite dumt eftersom han springer på och leker själv eller med andra barn. Så tror faktiskt jag tar min bok med imorgon. Vill ju inte blanda mig i, utan låter han bekanta sig och utforska själv. Han vet ju att jag sitter där i något hörn.
 



Jo just det. Vet ni vad han gjorde igår? Han tvätta HÅRET själv! Utan att få shampo i ögat. Han alltså sköljde det tillåme själv! Han som annars skrikit och varit galen när man ska tvätta det. Tvättade kroppen helt själv också. Duktig kille <3 

2 kommentarer: