tisdag 3 september 2013

Förståndig

Dom senaste dagarna har Erik förvånat mig i vad han förstår. Ber man han föra något till roskisen så gör han det. Flera gånger har han gjort det. Idag när han var på studsmattan så frågade jag om han ville komma bort. Och då gick han genast till öppningen. 

När Ben var i Eriks ålder tyckte jag han var så stor. Medan jag fortfarande ser Erik som min lilla bebis. När Ben var liten fäljde man vart enda lilla framsteg han gjorde. Situationen är inte riktigt den samma nu med Erik. Kanske det är därför jag blir lite förvånad över hans framsteg. Det är ju inga stora grejer, han cyklar ju inte eller så. Men ändå tillräckligt för att jag blir rörd. Och vill stoppa tiden en aning. 

Idag hade jag hjälp av han att handla och plantera blommor. Känns väldigt bra att få lite egen tid med Erik också. 









Visst kan också han bli arg ibland när mamma inte hör.

2 kommentarer:

  1. Erkki du borde lägga glassen i munnen o it in näsan

    SvaraRadera
  2. Han e nog så god din lilla Öörki

    SvaraRadera