onsdag 11 september 2013

Update

Nu har Christian hunnit åka på jobb en vecka och kommit hem igen. Vi har klarat oss riktigt bra här hemma. Det käns som en evighet sen senast det gick så smidigt och smärtfritt att vara ensam en vecka! Igår var enda gången jag klagade över Ben till Christian när vi pratade. Det för att han hade sån hemsk hosta på morgonen så jag bestämde att han fick bli hemma. Undrar om jag gjort samma val om jag hade en fullbokad dag på jobbet? Han var nämligen lite för förkyld för att orka på dagis men lite för frisk för att vara hemma. Ingen feber eller så utan bara hosta. Vilket i sig är utmattande. Hur som helst så ledde det till att vi stred mest hela dagen. Men 1 av 7 är ändå bra jobbat från oss båda. 

Vi har haft mycket program. Direkt på onsdagen fick jag på zumba. Faster Carola barnvakta. På torsdagen kom pojkarnas småkusiner Noel och Melvin med föräldrar hit och leka. Fredagskvällen spendera vi i Lemland. På lördagen fyllde min fina kompis Madde så då blev det kalas. Söndagen var det också lek med Liam och Noel inne i stan.
Där emellan har vi cyklat, plockat lingon, kokat äppelmos och lekt på dagis om kvällarna.







Fullt med nässelfjärilar på björken.





Den här tiden på fredag kommer jag och Madde att sitta på en buss till Ullared! Ska bli galet skoj! Grannen berätta att där  finns massa kvalitetsgrejer för över halva priset billigare. Har en rätt lång lista. Ska försöka handla så många julklappar som möjligt och kanske ett gardinpar eller två. Annars lär det ju mest kläder åt ungarna, som vanligt. 

1 kommentar:

  1. Vilka söta pojkar som mumsar godis i soffan o bär i skogen :)

    SvaraRadera