fredag 6 december 2013

Helylle morsan

Ja, så kan det ju verka många gånger i alla fall. Jag tycker om att pyssla, fixa och baka. Sen tar jag ju bilder när ungarna sitter snällt så det ser så där perfekt ut som det låter, och inte sekunderna efter när det åter är skrik och gråt. I själva verket är det allt annat än jätte roligt många gånger. Man får ju inte göra något ifred. Ändå vill jag ha pojkarna med. Dom lär sig och så är det ju några minuter som går bra. Oberoende så är mitt pysslar intresse för stort för att jag ska låta bli för att det är lite jobbigare och för att nerverna är totalt slut den kvällen. 

Igår bakade vi kokoskex med Ben och jag lagade muminpepparkakshus. Jag vek också en stjärna och påbörja julkorten. Idag bakade vi pepparkakor med pojkarna. Nu tänker jag hålla några dagars paus med julpysslande. Nästa vecka lär det både bli lussekatter och julgodis samt julkort. 

Nu vill vi ha snöööö! Fy va tråkigt med bara regn! Förra året klaga jag över snön... Som sagt så är man aldrig nöjd. Nu blir det Idol och ett glas vin. Mannen är på julfest så Benne får vara längre uppe med mig istället. 





Men ibland händer det. Dom satt snällt och måla i 15 minuter! Det var bara Erik som måla krigsmålning i ansikte.

1 kommentar:

  1. Vilket snyggt muminhus med invånare..tror jag skiter i att baka vårt i år, orkar inte. Skall laga ett pepparkakshus åt Lasse så det får räcka :)

    SvaraRadera