onsdag 4 december 2013

5an gjord!

Jag sprang 5 kilometer på 37 minuter idag mina kära vänner. Känner mig jäkligt stolt över att ha klarat det. Känner dock att jag borde göra mer muskelövningar. Ryggen börjar ta lite stryk.

Vi var ju över till syster och familj förra helgen. Där hade syrran magsjuka när vi kom fram. Så vi fick bo i husets övernattnings lägenhet. På fredagen när mamma och Ela hade åkt till Ullared åkte jag och pojkarna och simma. Vi fick låna Liicis simbyxor åt Erik. Inte direkt kom mest könsneutrala men han fick simma och var nöjd.
Lite söt med frallkant på simbyxorna.

Vi gick i lite butiker och köpt dom sista julklapparna. På fredags eftermiddag gick vi upp till Peter och Liici. På lördagen kom tomtarna med lite paket innan vi startade hemmåt. Fast Erik hade ca 5 små paket framför sig så kunde han inte bry sig mindre. Han åt nämligen bulla, det lilla matvraket. 
Att simma gör vem som helst helt slut.
Vi gick till bibban och läste lite.
På vägen hem träffade vi Sofie och Batti på båten.

Någon som känner sig givmild och rik? I så fall önskar sig Ben en sån här i julklapp.

Läste om en hemsk och fruktansvärd sak idag. En tjej från Karis och hennes sambo  förlora sina tvillingflickor i vecka 20 pga en väldigt ovanlig sjukdom i moderkakan. Kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måst vara att föda sina barn och samtidigt veta att dom kommer dö. 
Och vad gör jag. Klagar och gnäller över mina egna friska härliga pojkar. Usch, man glömmer allt för ofta bort att vara tacksam för det man har!
Benne var till tandläkaren idag. Han klättra upp i stolen, gapa stort och var jätte duktig!

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är då och det är väl inget fel på frillor på badbyxorna! :)
    Duktiga Benne hos tandläkare.
    Ja Elins text är hemsk och tung att läsa, man får hoppas att de hittar en väg ut ur detta och själv får man väl glad över att man har skrika ungar ibland!

    SvaraRadera
  2. Erik börjar tidigt me o va metrosexuell :D thats the spirit...

    Tog ett tag o minnas vem elin var men nu vet ja ju nog vem d e.

    SvaraRadera