onsdag 8 januari 2014

Mitt 2014

Kommer att bli annorlundare än dom senaste 3 åren. Det här är nämligen det året som jag kommer sluta vara en hemmamamma. I höst har jag bestämt mig för att endera börja skola eller börja jobba. Kanske båda. Vem vet. Det enda jag vet är att jag i April har varit hemma i 4 år och att det nu börjar kännas som att jag vill göra något annat. Jag trivs att jobba som frisör men nu när jag varit hemma så här länge så känns det som ett bra tillfälle att prova något nytt. Ja, vi får se hur det blir. Men hur som helst så bör vi söka dagisplats åt Erik, endast 60% det får lov att lösa sig på det. Och vi bör söks det redan nu före typ 15.2! Min lilla bebis! Nåh, vi hinner kramas och mysa hela våren och sommaren. 

Mina löften för det kommande året är att radera bilder efterhand, helst varje månad. Går nu igenom bilder från förra året och i Maj 2013 så hade jag 800 bilder som jag kunde radera ner till dryga 200. Det tar sån jäkla tid så nu ska jag skärpa mig med det. Ska göra årsböcker åt pojkarna. 
Det andra är att använda skymaskin när jag fållar upp gardiner istället för fållband som man stryker. 
Mitt tredje, sista och viktigaste är att jag ska ta vara på dom sista månaderna hemma med Erik. Jag är så dålig på att leka, läsa och sjunga med han på dagarna. Han är så nöjd att pynja på själv så det blir inte av. Men nu jäklar. Ska också skärpa mig med utelekar, fast det regnar hela tiden. 

Gullgubbarna som tog sovmorgon hela jullovet. En morgon hann klockan bli 10:30 innan dom vakna. Dock är det skönt med vardag nu igen.

Erik har börjat säga nej, jo och kaka. Då menar han kex. Mamma' kaka', och så pekar han på skåpet. Nej får man till svar om man frågar om vi ska gå och sova eller byta blöja.

1 kommentar:

  1. Det blir nog bra med dagis för Pörken och att du också kommer på vad du vill, studera eller jobba!
    :)

    SvaraRadera