söndag 24 november 2013

Snart är det jul

Jag tror jag oftast brukar pynta till lillajul men i år blev det lite tidigare. Eftersom jag, pojkarna och mommo kommer fira lillajul hos syster med familj så pyntade vi idag istället. Vi drack den första glöggen också. Jag har inte så många tomtar alls 3 stycken för att vara exakt, men det är ju tomtar på både köksgardinerna och gardinerna i pojkarnas rum. Tycker inte det behöver vara så mycket men lite för barnens skull åtminståne. För att inte glömma två tomtar man sätter i fönstret.
När jag strök, fållade gardiner och svor åt den j***a symaskinen hade jag ingen julfiilis alls, men så fort stjärnorna i vardagsrumsfönstren var uppe så börja det snöa! Benne var helt till sig och ville ut och göra snögubbe. Jag fick lugna ner han lite. 
 Jag och Sofie vrk bokgranar.

Erik förvånade oss alla genom att pussla ett sexbitars pussel.

Inte riktigt tillräckligt med snö till en snögubbe.


Hängde strumpkalendern här. Så svårt att hitta ett bra ställe att hänga den där båda pojkar når.

2 kommentarer:

  1. Aj så d kom snö på Åland före fastlandet i år :)

    SvaraRadera
  2. Hmm it rikit cissi. vi ha haft snö sen torsdan här

    SvaraRadera