söndag 16 februari 2014

En blå skrivbok

Sitter och ser på Emil i Lönneberga och konstaterar att jag också skulle behöva en blå skrivbok att skriva ner Bennes hyss i. 

På vänndagen försökte jag förklara för Ben att det var en dag som man skulle vara lite extra snäll med dom man tycker om. Han försökte säkert vara de men är man sån fullfjädrad buse som han så är det väl svårt. Han ritade Erik i ansiktet med svart tusch. Inte så farligt i sig men Erik stackarn blev så rädd när såg sig i spegeln så han börja gråta och vågade inte gå förbi spegeln igen. Han är en liten mes min lilla örkipörki. Han blir rädd för Emils pappa, morran, marsmänskorna i mumin och ritade monster på tv. Han börjar gråta när jag läser bockarna bruse och när han ser en traktor som kör på nära håll. Haha. 

Annars hade vi en fin vändag.

Såg också att han hade rivit sönder en bok, som dessutom råka vara en av Eriks favoritböcker. Jag blev så arg så jag plockade bort varenda bok och sa att om man söndrar sina böcker så ger jag dom till barn som inte har några böcker. Det resultera såklart i gråt men jag är så trött på att han får slut på allt. Misstag är ju misstag men att riva sönder en bok bara för att riva sönder.. Nej det tål jag inte. Inte när han är så stor så han vet bättre.
Imorse kom han och sa att han had lärt sig sin läxa och bad mig hjälpa han söka fram böckerna. Vilket jag gjorde, har ju inte ett hjärta av sten.

Annat vi gjort senaste dagarna.

Gick på bokrea med Erik.

Tältade på vardagsrumsgolvet med Ben. Klara av att sova hela natten på golvet.


Efter att han valt denna snygga utstyrsel gick vi till skogen och fiska bajshajar. Dessa ide'er.


2 kommentarer:

  1. Haha du kan få en skrivbok av mig till födelsedag(hinner nog inte få den till imorgon) Jag ska skaffa en ljusröd för jag antar att jag kommer behöva den ;)
    Erik är nog en sån mes men söt ändå.

    SvaraRadera