lördag 10 maj 2014

Torrt inne och blött ute

Denna dag har gått snabbt i alla fall. Drog ut på morgonen som vi brukar med att pojkarna äter frukost och ser på tv och jag ligger och drar mig till en 9 tiden. Sen åt vi lunch och åkte till 4h-gården. Vilket fint ställe det är att åka till med ungarna. När vi kom hem la jag Erik och sova, satt mig i soffan och titta på fruarna. Ben kom och la sig i min famn och SOMNA! Så båda pojkarna sov ända till kl 17. Efter middan gick vi ut 1h 30min och så var det kväll. Yes! 

Märkte när Erik steg upp att blöjan var torr så jag satte han på pottan för att  kissa och det gjorde han. Samma sak före lunch osv. så med andra ord har han varit torr HELA dagen! Han tillåme sa bajsa när han vakna efter sin 3(!) timmars lur. Och mycke riktigt kom det både och på pottan. Ringde till Christian och fejk snyfta lite över hur stor han är. Fick svaret

-Ja du får lipa hu mycke du vill. Jag tycker det är så jävla skönt att slippa bebis grejerna!

Haha, tror nån börjar tröttna efter att haft småbarn i typ 12 år. Visst är det skönt att bit för bit plocka bort samtidigt som det är sorgligt. Tänk nu, jag har varit hemma 4år. 4 år av 80 ( som jag hoppas jag blir ) är ju fan ingenting! Men jag har nog försökt njuta så mycket man nu sen kan njuta av småbarnstiden. Jag har ändå haft turen att få va hemma så länge.

Erik kan nu säga dom riktiga orden på alla djur också. Vi fick också klappa lammen.



Erik vakna och somna om i min famn.
Erik har blivit riktigt duktig på sin cykel.
Han håller upp fötterna i nerförsbackar.
Och Ben får cykla fram och tillbaka eftersom vi är så lååångsamma. Nu kan också han komma upp och iväg på cykeln utan hjälp.

1 kommentar:

  1. Men vad duktig Erik är!! Ja vi väntar på bättre väder så kan vi åka till en bondgård här i närheten och titta på djuren!

    SvaraRadera