söndag 18 maj 2014

Vi har hängt på stugan

I onsdags när Christian kom hem och Ben slutat på dagis så åkte vi ut till stugan. Jag hade dock jobb både fredag och lördag men eftersom det inte är så längt in till stan så körd jag in och ut igen. Pojkarna hade det härligt på stugan medan jag jobbade. 
Ben är nästan alltid lika förvånad när jag kommer hem och säger - Men mamma du var inte länge borta! Stackarn förknippar jobb med att vara borta en vecka. 

Första kvällen ville dom läsa själva.

Bryggan hade tagit lite stryk under vintern av alla stormar. Som tur är har jag en handy man som fixar det mesta bara han får tupplura imellan. 

Jag pimpa dasset. Så mycket fräschare.


Så härligt att detta är vad man ser när man vaknar på morgonen.

Benne satt en go stund och vänta på napp. Men det kom ingen fisk. Satte ut näten istället. 

Då kom det fisk i alla fall.

Slö-Rallan. Medan Ben var intresserad av att fixa bryggan och rensa fisk osv så tog Erik det lite lugnt och sniffs blommor och krattade lite. Får lite Färdinand fiilis av han. 

Vårt paradis!

3 kommentarer:

  1. "Jag trivs bättre här där jag kan ha de lungt och skönt och lukta på blommorna"

    SvaraRadera
  2. Vad fint ni har det! Och vad roligt att båda pojkarna hittade sysselsättning som dom trivdes med ;)

    SvaraRadera