lördag 6 april 2013

Bröllop

Nu ska ni få en liten checklista på vad jag (vi) hittills har bokat och ordnat.

- Gästlista
- Inbjudningskort
- Festlokal
- Kyrka
- Mat
- Buss för gäster till kyrka
- Fotograf
- Klänning
- Kostym
- Serveringspersonal
- Frisör och make-up
- Ring
- Bordsdekorationer
- Ballonger
- Skor
- Bröllopssvit på Arken


Det vi har kvar att boka/ordna

- Tårtor
- Tårtdekoration
- Nån snärtti bil från kyrka till festlokalen. Här tar vi gärna emot tips!
- Kläder till Sofie och Ela som ska vara tärnor
- Kläder till pojkarna
- Dricka

Hmmm, tror vi börjar ha det under kontroll. Men det är ju allt möjligt att tänka på.
Vi har också bokat tygservetter. Det blev faktist bara någon europeng dyrare att hyra
än att köpa lite finare pappersservetter. Men hur ska man sen vika dom? Jag har provat några
olika. Franska liljan tycker jag om men den är svår att få snygg och det ska ju faktiskt vikas
ca 60 stycken!
Franska liljan, a´ la mig.

Dubbel solfjäder
Antagligen blir det ingen av dessa, men man vet ju aldrig. Har lite beslutssvårigheter.

En av ringarna jag var intresserad av. Beställde en annan.
Den undre ringen är ju min förlovningsring.

Är det något jag glömt, inte tänkt på eller så, så får ni jätte gärna komma med tips
och förslag. Här är kyrkan. Lite lagom stor/liten och mysig tycker jag.



En liten glimt av klänningen kan ni få.


2 kommentarer:

  1. Hilldur e beredd att agera skjuts från kyrkan ti festlokalen. Och kan int du ha serverings personalen o vika servetterna? dom borde ju kunna gö de snyggt o man sku tycka de hör till att duka up me för maten.

    Sen ja kräver o få en egen tårta om er tårta har marsipan på sig. annors kommer ja int

    SvaraRadera
  2. Tycker nästan stjärnan är snyggare. Ja vi lär väl ha bil också för Liicis bilstol. Micke har en point, serveringspersonalen kanske kan vika?
    Micke- ja kan äta marsipanen åt dig :) mums.
    Ela

    SvaraRadera