fredag 26 april 2013

Jo vi lever

Ja, det blev ju att åka till fastlandet förra torsdag/fredag natt. Jag slapp inte spysjukan utan börja spy kl 18 på torsdag. Nå jag kom iväg med ungar och packnig. Var rätt trött och slut på fredag och hade såå jätte dåligt att vara över att vi kommit dit fast vi smitta fortfarande. Samtidigt sa precis alla att vi sku åka. Det blev dock klart på lördag varför alla varit så angelegna att jag skulle åka. Mina fina underbara kompisar och syster hade ordnat med möhippa! Mamma väckte mig halv sju på morgonen och frågade om min telefon hade pipit? Öööh, inte vet jag var mitt yrvakna svar. Men där var detta mess,

Hej syster!
Idag är det dags för din möhippa :)
Det här ska du ha med dig;
Högklackade skor ( finns på höger sida i nå fack bak i bilen din)
Minikjol, en extra bh och en knappskjorta (finns i andra handsfacket i din bil)
Extra underbyxor
Lite rekvisita får du av mamma som du ska ta på dig nu på morgonen.
Du väljer själv kläder nu på morgonen men du ska ha med vad jag skrev. Finns det cider eller nå dricka hos mamma så ta en eller två att ha på resan. :)
Plånbok behöv du säkert inte men ta id-kort i alla fall, man vet aldrig.
Gott humör och bara följ med!

Say what? Aaa-ja, sprang i duschen och turligt nog så mådde jag mycket bättre. Vi hade väldigt roligt. De extra underkläderna och kjol samt knäppskjortan skulle jag ha till en burlesk(?)dans som vi alla skulle gå på. Tyvärr hade hon som drog den avbokat för att Cissi inte hade svarat i sin telefon mellan 8:30 och 9:00!! Väldigt dålig stil. Men vi hade väldigt kul ändå! Är så lyckligt lottad som har så fina vänner som gjorde detta enbart för mig! Och i Åbo stod också syster och väntade. Sen blev det lite lekar, mat, prat och ridning för min del. Huj, är inte alls rädd för hästar så länge jag bara står breve. Men att sitta på dom? Nope, inte min grej.

På måndag var det ettårsfotografering för Erik. Ben var också med på några bilder. Och så var jag och fick min klänning insydd. Blev inget kalas eftersom både mamma och Jukka blev dåliga..., men vi tar det i början på Juni sen i samband med Bennes.

Har varit fullt upp här hemma. Slänger upp lite bilder som får prata för sig själva.
Men kolla bilden längst ner. Före bilden är tagen i slutet på juni förra året. Och nu får jag äntligen på byxorna! Tog ju typ 10 månader men det har varit mitt mål att komma i dom. :)













6 kommentarer:

  1. Oj! Duktiga du! Verkligen en stor skillnad, roligt att du har haft ett så konkret mål, för nu ser både du och alla andra att du varit flitig :)

    Tack själv för förra lördagen, det var roligt att umgås en hel dag.

    SvaraRadera
  2. Tack :) Jo det är bra att ha "smal"kläder kvar.

    SvaraRadera
  3. Andreas tycker de e bättre då du e fet

    SvaraRadera
  4. Vitsi så bra jobbat :) nu har jag bara min resa kvar, att få bort kilona så jag väger under 62 nästa nyår, som jag lovat.

    SvaraRadera
  5. herrigud viken skillna!!DUKTIT!! :)

    SvaraRadera