fredag 5 april 2013

Över en vecka sen igen..

Vi har varit och kommit hem från fastlandet. Tiden där gick lika snabbt som vanligt men vi hann med ganska många besök. På Torsdagen var vi till min moster en sväng, på lördag var vi till min kusin så pojkarna fick leka med sina småkusiner. Var också ut på krog på lördag efter att vi ätit "famos" födelsedagsmiddag. På söndag var jag trött. Kom hem kvart i fem sommartid och Erik vaknade halv åtta. Det var väldigt roligt att komma ut och se lite folk samtidigt som jag kände mig lite gammal. Såg endast två bekanta ansikten. Och att stå nästan en timme ute i -8 grader för att få en taxi? Nej, är klart för gammal för sånt. Eller nej inte för gammal men det känns inte lixom värt det. Men kul var det.
På söndagen passade jag på att ligga på soffan med grillchips, cokis och en bok medan min snälla mamma var ute med busungarna. Måndagsförmiddag var vi till min småkusin. Ben visade sig från sin värsta sida... På eftermiddagen åkte jag och Erik till Ellu och Sami för att se på deras fina hus. Och fick höra fantastiskt härliga nyheter!
Tisdag morgon åkte vi hem igen.I sällskap av pojkarnas mofa som kom och hälsa på några dagar.

Har hur mycket som helst som jag skulle villa skriva om men har/tar mig inte riktigt tid för det.
Erik övar gå för fullt. Lite försiktig är han men det blir fler steg för var dag<3
Benne kissar på pottan när man ber han. Men glömmer man påminna han så kommer det i byxorna.
Men ingen brådska han lär nog bli torr i sinom tid. Båda pojkar har varit flunsiga. Ben har haft feber och ont i öronen. Så även Erik, tror iaf att det var öronen för ungen skrek som besatt 45min mitt i natten! Aldrig har han haft så ont. Men det hjälpte med orodrops och värkmedicin.

Ska göra ett -så-långt-har-vi-kommit-i-bröllopsplaneringen. När jag hinner...







2 kommentarer:

  1. Vad söt ERik är när han sitter i kökslådan. Mums för berlinermunkar och memma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näää, memma är nog inte så gott...

      Radera