torsdag 18 april 2013

Sjukstugan

Fyfan för magsjuka! Det sliter i mitt hjärta när mina små är täppta och int kan sova. Eller när dom hostar så man tror lungor o njurar ska komma upp. Men inget är lika vidrigt som magsjuka! Benne börja spy på tisdagen. Varifrån han fått det vet vi inte. På måndag var vi endast till bvc med Erik, (som väger 10335g och är 79,7cm lång.) Han var inte till parken i måndags. Nåh, det smittar ju så lätt och han går ju fortfarande och slickar på allt! Klockan fem börja han spy när vi skulle äta.. Så höll han på till elva tiden på kvällen. Sen fick jag byta några blöjor på natten.

Givetvis åkte Christian på jobb igår. Men Ben var mycket bättre igår. Han hade ingen större matlust och lite stegring men magen var i balans. Imorse spydde Erik. Tog inte många minuter efter att han druckit sin välling innan han spydde upp allt på soffan(såklart). Nu har han inte spytt sen nie fast han fått både korv, macaroner och blåbärspure samt druckit vatten. Hoppas det gick över redan.

Vi hade ju tänkt åka till fastlandet förra natten men ändra bokningen ifall vi alla sku börja spy. Så om jag inte blir riktigt, riktigt dålig så åker vi inatt istället. Har ju en hel massa inplanerat. Erik har 1 årskalas på söndag från 17:30 -> så hjärtligt välkomna ni som vi känner. Klänning ska sys in och ettårsbilder samt syskonbild ska tas.

Har nu alla dagar, eller ända sen tisdag ätit vitpeppar. 3 gånger till dagen har jag svalt 11 pepparkorn. Det sägs ju att det ska hjälpa. Får se.. Mina händer är lite småsåriga efter allt tvättande och spritande. Bara jag klarar båt och bilresan hem så är jag nöjd. Sen kan jag spy och bli smittfri till söndageftermiddag.

Var ut och tog lite frisk luft igår. Ben cykla så snällt till dagis och hem igen!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar