måndag 7 juli 2014

Skilda föräldrar?

Eftersom Christian jobbar som han gör så blir det lite "skilda föräldrar" känsla här ibland. När han är på jobb och det är "min vecka" så hittar vi på en hel del med pojkarna att göra, mest för att tiden går så mycket snabbare då. När Christian är hemma jobbar jag en del och han leker och gör grejer med ungarna. Nu i torsdag kommer han han att åka iväg med alla barn till fastlandet. Dom kommer att åka till fafas stuga och sen till mommo i pojo var Ben och Erik får stanna, kanske åka med ut med segelbåten medan dom andra drar iväg till borgbacken. Jag kommer att jobba.

Först hade vi tänkt att Ben skulle få åka med till norgbacken men man kan inte lita på honom det minsta. Han har nämligen börjat att gå vart han vill när han vill osv. Lyssnar inte det minsta på vad jag säger och trotsar mig till kortslutning. Dock är han väldigt förståndig och hjälpsam mot sin lillebro bara/när han vill. Leker jätte duktigt själv när han får va ifred. Väldigt fundersam och frågvis över saker och ting. Läste i en bok han fick av Ida att dinosaurierna dog när det blev istid, - Så dinosaurier finns bara i Ben 10 och inte med riktiga gubbar
? Ja, så kan man ju också säga det. Sen berättade han hela kvällen för Erik att dinosaurierna dog när det blev istid. Dessutom så somnar pojkarna nu själva på kvällarna efter gonattsagan. Sååå skönt! 

Lagar oboj åt han själv och Erik.




Han är en riktig djurvän. Så snäll med dom. Dumle och Fia är stora favoriter.

Motorfordon tycker han också om. Här på Jonas cross med farbro Calle. 

Var på cirkus i lördags. Clownen var helt klart roligast enligt Ben.

För egen räkning och komihåg så har Erik börjat prata massor. Förstår jag inte vad han säger så upprepar han det eller föklarar med andra ord tills jag förstår. Och vad han förstår och kan räkna ut saker och ting. Han börjar också få lite temperament och gillar inte alls när man ber han sluta kasta sten i vattnet eller dylikt. 


Erik satt och heja och klappa hela första akten. Så kul när dom uppskattar grejer man gör.


Åkte in till stan och köpte en liten pol åt pojkarna efter att dom släpat fram pulkan och kälken.


Själv köpte jag en solstol här om dagen. Sitter dock i skuggan nu. Såå varmt men såå härligt. Där bakom ser ni lite av mitt projekt. Bilder kommer senare. Tack än en gång för hjälpen med hemkörningen av dom Ida. Nu mat och sen cykeltur ner till Lemströmskanal på picknick och kasta-sten-i-vattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar