tisdag 15 juli 2014

Soffan

Nu är den klar. Min lastpallssoffa! Lite jobb var drt ju nog med den men är väldigt nöjd. Sydde själv både madrass och kuddfodral vilket jag själv är förvånad över. Jag har aldrig kunnat nåla och sy osv. Har alltid haft mamma att sy gardiner  etc åt mig. Men nu traskade jag in på tyger och sånt och feågade HUR jag ska sy. Väldigt duktig tjej som kunde förklara så jag förstod och dessutom lyckades! 

Hämtade pallar från Mio när Ida var här.
Engångspallar fick man gratis så det blev sådana. Skulle varit lättare med europallar som alla har samma mått och inte är sneda.

Såg redan här att det sku bli bra.

Köpte självklart fel färg. Skulle haft samma som lådan och trappan. Men den blev bra efter två varv.

Här har Christian hjälpt mig fixa ryggstöden så dom säkert håller.

Hade en gammal bäddmadrass som jag klippte till sitt och ryggmadrasser. Använde duschdraperier till madrasserna och till två kuddar, längden räckte inte till ryggdynan så köpte annat tyg idag till det. Att sy kuddfodral måst ju va det lättaste som finns! ( helt tydligt när jag har sytt 4 stycken!) 

Gjorde som en hylla på kortsidan så man kan ställa glas eller vad man känner för. Men är man fler som vill sitta och luta kan man alltid sätta kuddarna där.


Rätt mysig altan, visst?
Den lilla ljuskandelabern på bordet köpte jag på loppis idag för 4 euro. Köpte också lite till nästa lilla projekt...

Hela kalaset till soffan blev 160€ då är färgen dyrast. Den blev sjuka 90 euron att kosta. Plus tyger och trådar och kardborreband som jag har på ryggstödet så madrassen ska hållas bättre på plats. 


2 kommentarer: