tisdag 11 december 2012

Bakslag

Att lämna Ben på parken har aldrig varit något problem. Men dom senaste gångerna har han viljat sitta i famnen eller så står han och hänger sig fast i mina ben. Det har gått om efter 10min max. Idag skulle han absolut inte bli kvar på parken. Efter 30 minuters benhäng gick han äntligen och gunga. Smög därifrån men hann bara köra några kilometer så ringde dom. Sen gick dom in och åt och sjöng, vilket han tycker väldigt mycket om. Efter det kunde jag äntligen åka iväg och handla.

Imorgon får han åka till Calle och leka medan jag far och simma med Erik. Får se hur det går på torsdag när han ska till parken igen.
Annars så är han så rolig nu.( tycker jag som är hans mamma iaf) Imorse när jag fråga om han ville gå till parken. Svara han - nä gå, åka bil! Ja, självklart tar vi bilen till parken. Det är ju 10 km dit. Bara så roligt att han verkligen märker orden.

Kokade knäck idag. Satt turkisk peppar strössel i hälften av knäcken. Gött. Bakade också upp sista pepparkaksdegen. Imorgon blir det lussebullar. Och det vanliga kaoset.





1 kommentar:

  1. Gulliga Ben o tokiga mamma som tänker GÅ till parken :) han kanske är lite mamis nu. Det ändrar säkert igen. Vad Erik ser "tokig" ut :)
    Ela

    SvaraRadera