torsdag 13 december 2012

Christian kom HEM!!

Kanske ni utifrån rubriken kan gissa vad dett inlägg handlar om. Jo gnäll. Söta öde vilken jävla dag det har varit. Ben ville inte bli på parken och jag skulle till rådgivningen med Erik så det var bara att ta Benne med. Där var han nöjd att leka 10 minuter sen börja han nojsa och ropa på mig. När vi var klara skulle han inte därifrån. Skrek och gapa, ryckte och slät i dörrarna... Och sen börja Erik. Resten av dagen har Erik börja skrika och gråta så fort jag gått ifrån han. Ja, tur så är den här dagen slut snart. Jo just det. Sen for strömmen också! Jaja tänkte jag. Får väl åka och värma maten till hemmälins. Bah, garageporten är ju ELdriven. Men tydligen kan man få upp den ändå. Fick jag reda på när jag prata me Christian två timmar senare.

Öörki pöörki blev ju 8 månader igår. Han är nu 9630g och 75cm. Ben var också 75cm när han var 8 mån. Och vägde 9590. Alltså en skillnad på ynka 40g. Han övar krypande för fullt. Är inte tiktigt där än. Han kryper framåt med benen men inte med armarna. Vilket resulterar med näsan i golvet. Stackars troll. Pincett greppet börjar han också ha. Annars är han en nyfiken och glad kille.

Lucia är det ju också idag. Här på åland är det ett jätte långt luciatåg med både brandbilar, hästar, hundar och tomtar. Väldigt trevlig tradition. Ben var helt till sig av alla hundar och brandbilar. Fast han inte fick se en ko som kakka. Det sa han före vi for att han ville se.













2 kommentarer:

  1. Måste skratta lite när man läser detta. Oj oj vilken dag o så går strömmen dessutom. Nå du får sova ihop lite ork. Inte så länge kvar innan C kommer hem. Tänk att de var så lika vid 8mån. Alicia ligger lite efter tror ja men hon kanske hinner äta upp sig till 8 mån :)
    Ela

    SvaraRadera
  2. Tur för dig att dagen tar slut, låter som att du e nära en break down :D Allt e bättre imoron. Jag lovar? :P

    SvaraRadera