måndag 25 februari 2013

Den luriga

Att syskon ofta skyller på varandra är ju inte något nytt. Men att de redan börjar! Ben är 2 år och 8 månader och redan skyller han på sin 10 månaders lillebror.
Man kan ju inte gör nånting annat än skratta.

Det var en kväll som jag bad Benne att städa sitt rum. Jag plockade också lite och när jag vände mig om såg jag att Ben satt och hällde ut massa talk på golvet.
Jag: Nej Ben, sluta genast. Så där gör man ju inte!

Då kommer erik in i rummet

Ben: Aj aj aj Ekki inte rådda benne golv!
Jag: ööö, inte var det ju Erik! Du håller ju i butken.

Jag går efter papper att torka med. Kommer in tillbaka till rummet och ser Benne hälla ut ännu mer.

Jag: Men Ben nu sluuutar du tömma ut talk!
Ben: Ajabajja Ekki! Inte rådda bennes golve!

Haha, han är ju inte riktigt dum den där benne. Men tydligen tror han att jag är det.

Annars flyter dagarna på. Har varit och kollat på festlokalen i Vårdö. Kul att kunna börja planera lite dekorationer osv. Båda pojkarna har haft ordentlig slemhosta. Har inte fått så mycket sömn senaste nätterna men nu är det bättre.

Idag kom Sofie och Sebastian hit. Får bli tidig väckning imorgon så jag hinner få upp och iväg alla ungar. Dom äldre till skolan och Benne till parken.

Några bilder från dom senaste dagarna.









3 kommentarer:

  1. Smart han är din äldsta son ,eller ja han försöker i alla fall verka oskyldig :) åtminstone tills Erik själv börjar prata :) Vad gör busungarna i tvättmaskinen??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mommo tyckt dom va smutsiga ;)
      Haha nä men de va lite kul nä benne själv klättra in först. Absolut ingen ny lek. Bara roligt den ena gången!

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera