fredag 15 mars 2013

En riktig pissdag

Ja usch ja, hur vissa dagar kan ta knäcken på en! Den börja med strid. Han skulle inte sätta ytterkläder på sig. När vi väl kom till parken så var det lapp på grinden att det inte var någon park idag. Jag som hade tänkt gå på stan med Erik någon timme! Det slutade med att jag tog båda pojkarna med till stan. Där fungera inte hissen i kappahl, klädbutik jag ville in i öppna först 11 osv. Men dom var såå snälla båda två. Tillåme i leksakavutiken blev jag endast 4€ fattigare. Och vi gick därifrån utan skrik. Men sen hemma. Oh maj gaaad vad Ben har spelat fan. ALLT jag bad han göra eller sa till han så skrek han emot eller vägra lyssna och lyda totalt. Jag lovar att om jag skulle sagt mu idag så sku han ha skrikit -Nej mamma bä.
Kanske ni förstår, kanske inte. Imorgon åker vi i alla fall med på Birka. Så Benne får se sin pappa som han saknar så mycket denna vecka.

Och Öörki Pöörki har lärt sig klappa. Ni kan inte föreställa er hur fruktansvärt söt han är när han ställer sig upp och stå, klappar händer och skrattar! ❤

Igår gjorde jag nåt jag aldrig gjort tidigare. Jag hade storkok. Lagade barnmat åt Erik. Nötmalet med rotfrukter och kycklinggryta. 13 burkar blev det. Och han tyckte om det. Ja, jag har varit en sån där "dålig" mamma som gett sina barn burkmat. Det för att ingen av dom har varit storätare eller gapande fågelungar. Provade några gånger med Ben och nu med Erik men när dom bara spotta så tappade jag ganska snabbt intresse.

Bennegulle däcka på soffan medan jag natta Erik. Klockan var före 21! O nu ska jag lägga mig. Gonatt





1 kommentar:

  1. Skönt med lite Birka cruise :) Duktiga du som gör mat till ERik :)

    SvaraRadera