söndag 5 maj 2013

Båt, djur och picknick

På fredagsmorgon åkte vi med och kryssa med Christian. Båda pojkarna hade roligt fast Ben blev lite rastlös nu som då. Att sitta och ta det lite lugnt i hytten en stund finns inte på hans karta. När Christian gick av kl 15 så gick vi upp och badade i bubbelpoolen. Resten av tiden gick åt att gå i trappor, leka i lekrummet och dansa i funcluben. På kvällen fick vi en lite större hytt. Efter att pojkarna somnat och Christian gått på jobb, drack jag som vanligt (ja, det börjar faktiskt bli en vana) en liten flaska skumpa, åt chips och började läsa Jonas Gardells, tårka aldrig tårar utan handskar.




Eftersom Ben håller på som en liten rastlös galning när vi är hemma så åkte vi till 4H gården igår.
Erik lärde sig att kossan säger Mu. Han är så gullig när han härmar ljud. Idag frågade jag han vad kossan säger, han svarade Mu, duuuktig sa jag och då klappar han händer! <3


Erik var mest intresserad av gruset


 Idag hade vi date med Madde, Liam och Noel på lilla Holmen. Pojkarna lekte, busa och hade väldigt roligt. Erik hade inte tid att sova så han gick omkring han med och åt lite sand. Hade lite picknick och allmänt mysigt.




Imorgon kommer Christian hem. Jag ska på sockerbelastning. Enligt dom hade jag graviditets diabetes. Fast det inte visade ett endaste ett högre värde under dom två veckorna jag tog sockret fem gånger till dagen. Oberoende så ska man ett år efter man fått sin bebis göra nytt prov. Det är frivilligt och egentligen känns det onödigt men jag tar det så kan man stryka det sen. Och på tisdag åker vi till Söderhamn! Ska bli så kul att se lilla underbara Liici. Jo Ela, dig och Peter också.

1 kommentar: