måndag 27 maj 2013

Överraska si själv

Jag fullkomligt älskar våran stuga! Känslan när man kommer dit är obeskrivlig. Så lugnt och skönt. Barnen är nöjda. Erik kan gå ut och in som han vill. Står man själv inne vid spisen ser man ändå barnen ute på gården. Jag har ändå enda sen vi köpt stugan sagt att jag aldrig kommer våga sova där själv. Det kan ju komma vilken galning som helst dit. En yxmördare till exempel. Ja, jag har sett på tok för många skräckfilmer. Man ligger ju lixom och tänker ut vilken är snabbaste smidigaste vägen ut ifall någon kommer in. Och hur ska man få barnen med sig? Jag vet dessutom att jag inte är den enda som ligger och tänker så här. Hur skadad har man blivit riktigt. Tror dock att mycket beror på att jag är mamma. Är så sjukt rädd att något sku hända mina hjärtan. 

I lördags var jag däremot och konfronterade min rädsla. Packa in kidsen i bilen, stanna på s-market och köpte ost, kex, vindruvor och cider. Styrde kosan mot Eckerö. Stannade vi växthusen och köpte lite blommor. Lite före 11 var vi på stugan. Fixade lite lunch och Fanny kom på fika. Sen planterade vi ärter och morötter. Klippte gräs tills bensinen tog slut och körde med trimmern runt buskar och diverse annat. Men sen kom ju kvällen. Fast det gick nog bra. Erik somna rätt fort, så även Ben. Jag satt upe en stund och tyckte in mig kex och cider. Men det fanns inte en endaste liten chans att jag sku ha gått ut och kissa efter kl 21. Det var bara att knipa ihop och hoppas att man inte sku kissa ner sig under natten. Haha. Somnade vid 23 och sen har vi alla sovit som stockar.

Ben var så väldigt duktig. På söndagen när det var varmt gick han omkring med bara kalsonger. Och varje gång han sku kissa sa han till och så gick han ut på gräset. Vi hade det ganska bra på g här tidigare också men sen blev han ju magsjuk... Idag har han int gjort nånting i blöjan och int en endaste en olycka heller. På eftermiddagen sa han att han plötsligt att han ville ha blöja på. Gissa att det var nåt på gång så jag sa att han sku sätta sig på pottan. Några sekunder senare ropar han från toan - Mamma nu de komma stoooa kakki. Visst det var mer än många av er kanske ville läsa men det struntar jag i. Är så glad att det börjar fungera. Har varit ganska svårt eftersom han inte bryr sig fast han han blöjan full av kiss och bajs. 

Och sen 100 bilder på det.

Aj är det dina blommor mamma?

fick gräsinpackning på fötterna



mmm gott med avklippt gräs och mylla och sten..







Krävs stor koncentration <3


 

5 kommentarer:

  1. Ni har det nog fint och mysigt på stugan. Duktiga Ben!!
    Det är med att sova ensam och tänka ut flyktvägar det gör man ju hemma också ;) Mamma-skyydar-instinkter, tror jag det heter ;)

    SvaraRadera
  2. Saklar va benne ha blivit stor :) o om han e rikit snäll kommerh an få see röda bilen nästa vecka :)

    SvaraRadera
  3. Haha, underbar läsning! Även delen om kiss & bajs! Klart man är stolt över sina små när dom gör såna stora framsteg! :)
    Och heja dig för att du vågade sova över själv! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. jo, det samma. Njut av sommaren! Hälsningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det ska vi göra. Du med! Kram

      Radera