torsdag 17 april 2014

Erik 2år!

Ja det har ju gått en tid sen senaste inlägget och vi har hunnit göra en hel del också. I början på mars åkte jag med Benne upp till Vasa och hälsade på Micke och Andreas. Bra rymdes vi i deras lilla etta men dom tyckte nog de va skönt när vi väl åkte. Vi åkte dit med båt och buss. Hem med flyg till sthlm och båt över till Åland. Som vanligt var han hur duktig som helst när det bara var han och jag. Att flyga var ju förståss spännande!

Andreas byggde koja åt Ben

Båda pojkarna ha haft vattkoppor och mommo har hälsat på

Lilla Rallan hade jätte många prickar o kunde inte sova på en hel natt. Tyckte självklart väldigt synd om honom men när man har gett medicin, smörjat med salva, badat i bakpulver, duschat, mjölat in hela ungen med potatismjöl hela natten och han fortfarande int kan somna utan bara ligger och gråter ja då blir också jag riktigt less. Men nu är det över.

Jag sprang 6,7 km och i måndags sprang jag 8,13 km på 1h. Måst få in 1,87km ännu på den tiden men jag är ändå nöjd över att jag orkar springa så pass långt o länge. Har dock fått sjuuukt ont i vaderna. Eller i benhinnorna för att va exakt. Hoppas det släpper och att mitt knä blir bättre nu med mina nya asicslöpskor som har pronations(?)stöd i.
Snyggt med mascaran ner på kinden.
Men kanske att jag klarar 10an på 1h i september. Får se får se. 

Så har ju vår lilla Ekki fyllt två år! På två årskontrollen visade måtten 90,5cm och 13,35kg. Han kan en massa ord och pratar med 2 ibland 3 ordsmeningar. Han fick en sparkcyckel, böcker och skor av oss och massa annat fint av släkt och vänner.

Vi har också hunnit vara första natten på stugan.





Nu i påsk får vi det härliga Ingågänge på besök. Ska bli kul men säkert ganska livat när vi blir 6 barn o 4 vuxna. På söndag har vi bokat bord i smakbyn där dom har påskbord. Mums! 

2 kommentarer:

  1. Roligt att få en vardagsuppdatering om vad ni sysslar med :) Hoppas vi ses snart!

    SvaraRadera