måndag 18 november 2013

SegErik

Vad denna dag gått snabbt! Gårdagen också för den delen. I går var jag igen ut och sprang 1,57 km. 2 minuter snabbare än i fredags men blev ändå inte tröttare, inte fick jag heller ont nånstans. Så det börjar ta sig. Funderar om jag ska följa min pappas råd och springa en viss tid istället för vissa kilometrar. Kanske börja med 20 min. Tror jag gör det på torsdag i så fall. Då är det 2 veckor sen den första mördarlänken.

Till rubriken. I dag åkte vi och hälsade på Marie och lilla Ella som inte är så liten mer. Lite ofattbart att Erik var så liten för ett år sen! Öörki-pöörki lekte så fint och lockade fram både ett och annat leende hos Ella. När vi åkte dit tänkte jag att Erik skulle somna i bilen och sova en liten stund. Han vaknade 07:45 imorse och vi satte oss i bilen 12:15. Det tar ca 10 min kanske att köra dit men Erik somnade inte. Trots det var han nöjd och glad. Sen på väg hem somnade han, då var klockan 14:15. I kväll när jag skulle lägga pojkarna somnade Ben på 5 min och för Erik tog det 25! 

I går efter att vi hade varit iväg och lekt med småkusinerna Noel och Melvin så flyttade jag Eriks säng in i Bennes rum, så att jag kan lägga dom samtidigt. Jag måst sitta där på Bennes säng tills Erik somnat och det tar som skrivet mycke längre än vad det tar för Ben att somna. Men det är mysigt att först sitta i Bens säng och läsa saga med pojkarna och sjunga några sånger innan det är gonatt.

      Han som förstår att somna i bilen
                              SegErik


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar