lördag 10 mars 2012

Melodifestivalen

Idag drog Christian, Sofie och Sebastian iväg på melodifestivalen i globen.
Det blev bestämt redan förra åre att vi sku åka. Men nu kändes det int riktig 
säkert för mej att åka med, så jag stanna hemma med Ben. Fast nu skulle
jag gärna ha varit med! Nåh, får åka en annan gång :)

Nu börjar jag bli väldigt trött på att vara gravid. Eller sku jag kunna 
klä på mig utan att bli andfådd, bära Ben mer än 1 meter, slippa den asiga 
hemska halsbrännan på natten och kunna stiga upp normalt från soffan. 
Och för att int glömma den här foglossningen!
Ja då, då sku ja kunna vara gravid hur länge som helst. Fysiskt iaf. Sen
börjar jag ju naturligtvis bli riktigt nyfiken på vem som gömmer sig där
inne. 3 veckor kvar till det magiska datumet 31.3.

La annars märke till en lite rolig sak ida. Christian har ju varit hemma
sen i tisdags, sen dess har Ben knappt sovit nåt alls på dagen. På morgon
när Ben vaknat och Christian har hämtat han till vår säng, har Ben vägrat
somna om. Så det har bara varit för Christian att stiga upp (det duger int med mig)
Men dom mornar som jag har hämtat han så har han somnat om. Och sovit 
minst en timme till! Nu ida när Christian åkte iväg så sov Ben 2h 30min på dagen!
Lite märkligt, men han kanske int har tid att sova på dagen när pappa är hemma?
På morgonen märker han kanske int Christian när jag hämtar han, och kan 
därför sova en stund till? Bara han vet.

Nu ska jag laga lite popcorn och plocka fram cokis, godis och
glasögon så kanske jag ser resten av min familj på tv :)

2 st Björn Ranelid i globen.
Helt hemskt hur han kunde gå vidare.
Vinner han, så skrattar jag!

Mamma mu är spännande..

Ben dissa pupun och tog kråkan
och mamma mu iställe!

5 kommentarer:

  1. Finns mamma Mu och Kråkan som kramisdjur?? Det vill vi också ha så du vet :) Bra låt som vann men lite synd om Danny tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Jo Ben fick dom ti julklapp. Kråkan av farmor och mamma mu av sin bästis Liam.
    Ni vill ha de ja :) Men dom kostar nästan 40e sammanlagt...
    Nå int vet ja om ja tycker så synd om han, Loreen had ju klart bästa sången. Har hållit på henne enda från början!

    SvaraRadera
  3. Danny sku kunna växa upp lie o bete sig som en vuxen. Hans "show" må ha kosta mera o varit modernare men dåli va den. O de e musiken folk röstar på. Int hu showen ser ut.

    SvaraRadera
  4. Men nu är det lättare att gå och sjunga på Amazing ooh oohh än euphooooriaaaa.... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men dansen e lättare. Bara att vifta lite smidit me armana:)

      Radera