måndag 5 mars 2012

Veckan som varit

Nu är vi hemma igen. Det har varit en tung vecka. Både psykist och fysiskt.
Ben fick feber onsda-torsda natt vilket resulterade i ännu sämre nattsömn
för han. (han brukar sova väldigt oroligt hos mamma). Det planerades
begravning och blommor. Eller jag planera ju int direkt men ja fösökte
hjälpa mamma så mycke ja kunde, och hon mig med Ben.

Annars gick den väldigt snabbt. På fredan kom Micke och Andreas ner
till mamma också. Så på lördan när hon fyllde år fixade vi frukost på sängen.
Synd bara att hon aldrig kan ligga kvar i sängen, jag fick jaga hon tillbaka
till sängen, när vi kom upp och märkte att hon var på gång. Sen lämnade vi Ben
hemma med Andreas och drog iväg till Karis. Köpte en tröja åt mamma till
födelsedags present. När vi kom hem lagade jag och Micke mat och efterrätt.
Det är int så kul att fara ut och äta med en Ben. Absolut int med en sjuk Ben.
Men det blev klart godkänt och tankarna på lite annat.

Igår när jag vaknade hade jag också blivit flunsi. Kul att köra 1,5 timma
06.30 på morgonen med ett huvu tungt som bly. Med vetskap om att man
ska sitta 5 timmar på en båt med Ben. Mamma erbjöd sig att följa
med men det tyckte jag var onödigt. Det skulle ju ha tagit hela dagen för
henne innan hon va hemma igen. Ben var i alla fall väldigt duktig. Det bästa med
hans flunsa är att han är hes. Kanske int verkar så snällt men jag har några
dagar sluppit höra det där omänskligt höga skrike han har!:) Nu börjar han ändå
som tur är bli frisk. Det är ju så synd om han när han är sjuk. Min lilla Älskling.



En tur i "bobbhave" blir vilken unge som helst
glad av. Handspriten användes noggrant.

Såhär ska vi också limma ihop tågbanan, så
man slipper lappa den var 5sekund.
Hann bara lyfta ut Ben från bilen så måsta han
 genast granska och fixa lite där pappa had slarva.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar