onsdag 21 mars 2012

Rådgivning

Var på mitt elfte rådgivnings besök idag.
Blodtrycket var lite högre än vad det brukar.
Så jag fick gå på ett extra blodprov för att
utesluta havandeskaps förgiftning. Men jag
fick inget samtal på eftermiddan så det var
tydligen ingenting. Vilket vi gissa men hellre
en gång för mycket än en gång för lite.

Nu har det också börjat trycka ner lite.
Magen väger massor och det spänner och gör
ont i hela magen mot kvällen. Några
sammandragningar kommer också nu som då.
Korsryggen värker konstant. Men annars är allt
bara bra:)

Lite fakta vecka 38+4:

Vikt: + 2kg på en vecka. Ojdå. Men det är
           vätska som jag har börjat samla på mig.
           Totalt + 15kg. Int så kul.
           (Med Ben samma vecka + 19kg)

Blodtryck: 135/80

Sf mått ("magstorlek") : 37cm, ligger stadigt på
                                      den överstaa kurvan.

Beräknad vikt: ca 3,4kg (tror det är mer)

Annars är huvudet långt ner men ruckbart.
Bebins hjärtljud låg på 145/min.

Nästa vecka är det dock inget rådgivnings besök.
Eftersom jag ska på extra ultraljud nästa tisdag,
för att kolla vikten på bebisen.

Köpt en sån här boll idag.
Ska sitta och gunga på den på
kvällarna.

Min andra boll.


2 kommentarer:

  1. Ooh, det är så spännande! Fin(a) boll(ar) :-)

    SvaraRadera
  2. :) jo, måst hålla ihop några dagar till bara så christian hinner hem!

    SvaraRadera