söndag 26 februari 2012

Sportlov

Förra måndagen var jag på min 2:a akupunktur.
De gjord int alls lika ont som gången före.
Hjälpte gjorde det också. Har kunnat vara på gång en hel dag
utan att känna att jag hellre ålar än går.

På tisdagen var jag till rådgivningen.
Bebis växer fint och uppskattades till 2,3kg. Efter det 
hoppa vi på färjan till fastlande. Var ju meningen att
vi skulle åka till Ylihärma och fira pappas
födelsedag, samt åka till Powerpark.Ungarna had sett jätte mycke
fram emot att köra gocart inomhus, 
men oturligt nog var det stängt... Fast det är sportlov!?
Så vi bestämd att int alls åka upp när det är så lång väg,
pluss att vi kände att vi ville göra nåt annat kul med barnen 
som kompensation. Det var ju trots allt deras sportlov!
Så vi åkte till mamma istället o tar Ylihärmä i sommar :)
Ben körde ombord på färjan




















Ville Viking drink
















På torsdag var Christian med Sofie o Sebastian till Serena!
Dom är riktiga blötdjur så de passa perfekt :) jätte kul hade dom haft!
Jag o Ben for med Cissi till en "bondgård" o titta på djur.
Lite Ben var glad när han fick se kopetikaa, grisar, får, o alla
möjliga fåglar och andra djur. Han var så duktig o våga mata o klappa
alla djur förutom grisen och fåren. Dom sprang nämligen lösa omkring 
och hoppa upp på en så de tyckte han var lite läskigt... Efter det åt vi på
hesburger.
Intressant med en räv i bur...

Ben mata åsnan






















Beställde glass till Ben för han hade äti lunch
men han ville hellre ha franskisar





















Fredagen spenderades på iso omena och Ikea.
Jag och Sofie åkte dit med Ida o handla lite grejer.
Körde såklart lite vilse på vägen mellan omena och Ikea, men de hör ju till:)
På kvällen var det bubbelbad o bastu.

På lördag hade vi lite kalas hos mamma. Vi slog ihop mitt o mammas.
Så de blev lite smörgåstårta o cheescake. Med närmaste släkten.
Fick fina presenter. Aalto vas av mamma o jukka, teema koppar + fat av famo o fafa
och av mommo.  En tårtbricka av mina mostrar och en fin skål på fot av Ida.
Av min gumor o gufar fick jag en summa pengar som jag ska köpa vinglasen för.
Benne hjälpte mommo att baka muffins




















På kvällen kom vi alla utom Ben hem. Min mommo är väldigt dålig så jag ska
åka tillbaka inatt. Kändes onödigt och jobbigt att ta Ben med fram o tillbaka
så han fick bli där. Christian åker ändå på jobb på tisdag så jag o Ben kan lika bra 
vara hemma hos mamma en vecka till! Känns lite konstigt att alla e hemma utom 
benneprupp. Var på bäcken mätning ida till magnet röngten. Fy fan va hemskt de var att ligga där.
De var int alls som i House. Det va jätte trångt i den dä tunneln. Jag lider absolut int
av någo cellskräck. Men de var riktigt obehagligt att bara ha 10cm övanför näsan och
armarna nudda väggsidorna. 

Nåja, de var de. Skriver sen när vi är hemma igen.


2 kommentarer:

  1. vilse? :D vi visst ju hela tin var vi va... :P

    SvaraRadera
  2. Vad koncentrerad Ben ser ut när han skall "köra".

    SvaraRadera