lördag 20 oktober 2012

Blogga från ipaden

När jag började blogga i februari kunde jag int blogga från ipaden. Men nu går det :)

Vår resa på pappas båt gick bra. Erik var ett ljus och Ben visa sin snälla och duktiga
sida. Det var först i morse när vi skulle fara hem som han börja härja. När vi kom hem
var jag helst slut och hade/ har huvuvärk...

Det där skriket Ben har kan ju verkligen spräcka glas. Eller så känns det åtminståne
i trumhinnorna. Min högsta dröm (nästan i alla fall) efter att alla barn och mina andra kära
ska hållas friska. Är att Ben ska förstå meningen, Sluta skrika, prata! Klart att vi tröstar när
han slår sig eller är ledsen. Men det där andra, det där Jag får int som jag vill, eller släpet hålls
int på lastbilen skriket. Som jag hatar. Efter en dag med mest bara skrik börjar blodet koka, 
jag ser rött och är beredd att springa ut genom dörren för att inte komma tillbaka.

När jag ber han snällt att sluta eller höjer på rösten, skriker han ännu högre!!Vad ska man göra?
Hur ska man få slut på skriket? Antagligen blir det bättre när han kan prata ordentligt.
Men tills dess?

Tack tack lilla Erik för att du int har samma temperament som din bror. Har på känn
att Erik int kommer ha i närheten av Bennes temperament. Men Ben är givetvis 
ändå den sötaste, duktigaste och ljuvligaste som finns.

Lite pics från pappas båt. Som Birka Paradise heter nu några år frammåt.



Erik fick sitta och titta på 



Inte alkoholfri 


2 kommentarer:

  1. Ja vad du ska göra med Bens skrik vet ja inte. Hoppad han slutar med det snart. Förövrigt ser ni ut att ha haft det bra på båten.
    Ela

    SvaraRadera
  2. Jag vill också dricks drinkar med alkohol i! Kanske man skulle ha lite mammaskumpa när Conny kommer hem nästa gång :)

    SvaraRadera