måndag 1 oktober 2012

Home sweet home

Nu är vi hemma. Det är helt bäst att vara hemma hos mommo och jukkmoff.
Men så skönt att komma hem. Till ett städat hus dessutom.
Men att packa upp allt är det värsta jag vet. Jag hatar att packa upp. Fullkomligt
hatar. Jag kan på riktigt ha  min väska ouppackad flera veckor. och så ska det
tvättas och vikas. Blää.
Tur att mamma var snäll och tvättade de flesta plagg innan vi kom hem.

Trevligt har vi som sagt haft det. Första helgen fick Jukka ca 40
abborrar på nät så vi åt  rökta abborrar några dagar. Mums. Massa gäster kom,
eftersom det var första gången lilla Alicia kom hem och visa upp sig och hade sitt dop.
Ben var snäll och duktig i kyrkan. Han klappa efter första psalmen. Gullungen.
Erik predika med prästen. Alicia var int så förtjust i hela den där kyrkgrejen.

Ben träffa muminmamman 

Erik tyckte int om plommonpure

Helt gult på fastlandet redan








Lite shopping blev det också. Först var vi på Ekenäs marknad. Ben fick en
alldeles för stor och för dyr ballong. Jag fick meterlakrits. Handlade kuddar
på jysk. Hittade vinterskor, byxor och kofta. Muminkläder åt pojkarna.
Samt en del annat.

Båtresan gick också bra igår. Ben var så jätte duktig. Han gick snällt efter mig
på bildäck och ner till hytten. Kändes lite hemskt att sen halv ett måsta
väcka han för att han skulle gå upp till bilen igen. Det går ju int att bära bilstolen
med Erik i och Ben. Så han fick vara stor och gå.

Så här gott sov han..

En bonusbild på fjantungarna. Ben hitta en passlig skål åt Erik också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar