fredag 12 oktober 2012

Ett helt halvt år

Ojoj, vad tiden går. Känns som att det var igår som vi fick se vår
lilla Erik första gången. Hur kan tiden gå så snabbt? Tur att man tar bilder
och filmar lite. Annars skulle man ju int komma ihåg nånting.

Vi ska först den 22a till rådgivningen och läkarkoll. Så har inga mått
att ge er.
Vi börjar äntligen ha lite rutiner med Erik nu. Tidigare har han sovit när han varit
trött och ätit när han varit hungrig. För er som är intresserade kan jag skriva
hur Eriks dygn ser ut just nu.

8-9 tiden brukar han vakna. Då är det morgonmål i form av 200ml ersättning.
Sen sitter han med medan vi äter. 10 tiden sover han en stund ute i vagnen.
Oftast 45min. Klockan 12 är det lunch. Då äter han en halv burk grönsakspure
och dricker 120ml ersättning. Leker lite. Sover inne med Ben. Ibland
1 timme, ibland 2, väldigt sällan mer än det. Men det händer. Sen blir det mat igen.
Halv burk fruktpure och 120ml ersättning. Middag äter han sextiden. Mot kvällen
blir det mys i soffan. Pyjamas och 200ml välling. Klockan 21 sover han. Ibland sover han
sämre men oftast vaknar han först 5-6 tiden och vill äta. Och sen börjar det om igen.

Lite dåligt samvete har jag över att jag har så lite tid med han. Med Ben låg jag
på golvet och läste böcker och sjöng hela tiden. Visst är jag och busar, gullar,
pratar och sjunger med Erik också. Bara int så mycket som jag skulle vilja.

För övrigt är han den samma goa och glada lilla öörky pöörky som han alltid varit.

Fick smaka sin första muffin. Eller pappret och lite frosting.
(nej, han åt int hela muffinsen)


Han kan sitta själv en liten stund redan.










2 kommentarer:

  1. Men trollungen vad söt han är. Moster/gumor hade noll koll på datum o dagar o tänkte inte ens på att han blev halvt år! Hurra!
    Det blir väl mindre tid då man har fler barn. Har man bara ett kan man ligga o gulla hela dagen om man vill. Du är nog en bra mamma ängå fast du inte kan ligga på golvet hela dagen.
    Ela

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott!!!!

    SvaraRadera