söndag 20 januari 2013

- 1,5 kg på 11 dagar

Jepp så är det. Då har jag ändå ätit lite över några dagar. För att jag ska gå ner 1 kilo
i veckan så får jag äta 1355 kalorier per dag. Det kanske inte säger er så mycket men 300g
pizza det är typ 1/4 del av en normal stor pizza. Innehåller 732 kalorier. En liten popsi knakkorv
innehåller 78 kalorier. Men man behöver inte äta lite bara för det. Gäller bara att äta rätt, ofta
och mindre mängder. Och tränar man till på det så kan man äta lite godis också. Eller om jag endast
har ätit 1100 kalorier på en dag då kan jag äta godis för det sista.

Lchf funkar nog också för mig men det här funkar bättre plus att man får äta precis allt.
Vilket gör att jag inte får värsta godissuget och köper 1 kg lösgodis och äter tills jag nästan spyr.
Märkte dessutom att mumins xylitol godisaskar innehåller bara 27 kalorier. För en hel ask!
Sen är dom ju inte så jätte goda men funkar absolut till godissuget.



Recept från boken nedan. Klicka för större bild.


Idag lagade vi pyttipanna till lunch med Ben 100g pyttipanna är 140 kalorier. Så här "mycket"
         är 100 g.

Ben åt mer än mig till lunch idag kan jag säga. Och nej, det handlar inte om att svälta sig själv.
Utan att helt enkelt äta så mycket energi som man gör av med. Och inte mer. Dessutom vill jag äta resten av mina chilinuts i kväll. Och är inte riktigt säker på att jag orkar gå så mycket crosstrainern.


2 kommentarer:

  1. Duktiga du! Peter sku kolla i butiken om det finns nå xylitolgodis här :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. de borde det nog finnas. Annars kan ja posta några askar ;)

      Radera