onsdag 9 januari 2013

Åka buss

Ben har länge pratat om att han vill åka buss. Stadsbussen här på holmen är gratis, så man kan
ju undra varför man inte har tagit sig tid att åka en sväng med han. Men igår fick han åka buss.
Jag släppte av Christian och Ben på väg in till stan så dom kunde åka lite buss. En väldigt nöjd kille
hade vi efteråt. Jag får nästan lite dåligt samvete över att man inte gör mer sådana saker med han.
Men med två småbarn som har helt olika rutiner så blir lätta vardagliga saker, fast det också bara tar 20 min, så mycket svårare. Nu sover dom inte ens samtidigt på dagen mer. Nåja, det var i alla fall en glad liten kille som efter bussåkandet fick äta lunch på hesburger. Tredje gången i sitt liv. Men hamburgare tycker han inte om.



Erik fick smaka sin första franskis/pommes
För övrigt så är Ben omöjlig att göras med när det gäller sovandet. Ungen ligger vaken i sängen från 21-23! Själv skulle jag aldrig klara det. Visst stiger han upp ur sängen flera gånger men ändå.
På dagen väcker vi han klockan tre, oberoende när han somnar, oftast halv två.
Men det hjälper inte heller och han måst sova. Annars blir han djävulen själv och när han är trött kan man inte ens prata med han. Då är det som att prata med en väggen eller till och med väggen lyssnar  mer.
Jag vet att det blir bättre om en vecka eller så. Klart han trotsar och testar, det händer ju en hel del i hans lilla hjärna. Han har börjat prata ännu mer nu. Säger ganska långa meningar också. Men han lämnar bort lite ord också. Om han ska säga, mamma kan du läsa boken för mig? Blir det, mamma läsa boken mig? typ nånting sånt.

Och jag mina kära vänner och läsare har från och med idag börjat räkna kalorier. Jepp, jag fick också huvudvärk när jag hörde det. Men det finns en väldigt bra app till telefonen som räknar allt åt en! Wuhuu. Man fyller i vissa uppgifter om sig själv och så räknar den ut hur många kalorier man får äta per dag. Om jag följer schemat har jag gått ner till min målvikt på 7(!) veckor. Precis lagom tills jag ska åka och prova brudklänning. Appen heter shape up.

Några bonusbilder på det minsta trollet.

Han kom på att det går bra att krypa med saker i munnen.



I natt åker vi till syster. Ska bli väldigt, jätte kul. Mamma kommer med och är färdigt på båten när vi 
stiger på. Så det blir väl tyst här några dagar.

1 kommentar:

  1. Vi borde nästa åka buss i Söderhamn när ni komme men tror inte att det är gratis... Fick du appen att funkka? Vad bra, super :) Ses snart!! jeeeeee!

    SvaraRadera