torsdag 3 januari 2013

Ingen årskrönika

Lovade nog för mycket när jag skrev att jag skulle skriva ihop en årskrönika. Har inte tid eller ork med det. Men mitt nyårslöfte ska jag dela med mig av. Och till allas stora förvåning handlar det om viktnedgång. Sällan lixom. JagVILL och SKA komma in i en fin bröllopsklänning i juni. Tråkigt löfte, jag vet men ids inte lova nånting annat.

Erik kryper för fullt. han har fortfarande lite egen stil på det. Att krypa på hala golv är ju inte så lätt.
I kväll märkte jag att  hans första tand har kommit upp. Den ena nedre framtanden.
Han har dreglat något vettlöst och gnagat och bitit på allt.
(Tidigare var det falskt alarm. Hörntanden är fortfarande lite synlig under tandköttet men den kom inte upp.) Men nu är det igång. Och inte verkar han vara så påverkad av det. Den är helt genom tandköttet så han borde inte få ont i natt heller.

Tänk vad mycket det händer på bara några dagar! Han fick också prova lära-gå-vagnen idag. Håller man han i händerna så går han nog men med vagnen var det ännu lite svårt.

Resan hem igår gick väldigt bra. Jag hade två super duktiga pojkar med mig. Tog lite mat med som vi åt i hytten sen så jag slapp det bekymret. Gjorde av med en hel euro på båten. (Något gott med att åka ensam med två småbarn)Ben fick åka blixten bilen. Och inte ens då börja han gapa och skrika när den sluta. Före han fick sätta i pengen förklarade jag åt han att det finns bara en peng så han kan bara åka en gång. Vågar man tro att han förstod och accepterade det? Jo, det gör jag nog. Jag blir så varm i hjärtat när jag tänker på hur duktig, snäll och rar han kan vara. Min lilla Benneprupp.

Efter att krypkoden var knäckt fick mommos tidningshög
 inte vara i fred. I morgon ska jag sätta upp en film så
alla intresserade får se han krypa.

Bara liiite dregel som rinner 


Så här handlar vi i butiken hos mommo.

3 kommentarer:

  1. Duktiga killar du har! Nå månne du inte kommer i en snygg klänning :)
    Inte ens en vecka kvar tills ni kommer :)

    SvaraRadera
  2. Klart att de uppför sig då man ha fått träffa mobbo micke :)han lär till o med erik o gå ju

    SvaraRadera
  3. Ela: Hoppas det. Hitta en ganska snygg på zelini. Tyvärr lite för dyr... Jooo snart e vi där :)

    Micke: HAha, nå int går han ju rikit ännu och om de du som får dom att betee sig så måst du flytta till Åland! :)

    SvaraRadera