fredag 18 januari 2013

Den onda skrikcirkeln

Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska skriva så ni ska förstå hurdana dagar vi har här hemma.
Jag är väl lite trött överlag då jag måst själv fixa precis allt som hör till ett stort hus samt gård.
Sen att jag hela tiden har åtminste ett barn i hälarna gör ju att allt tar lite längre tid. Och att
mina nerver blir lite kortare.

Sen måst jag nästan skrika och bli arg varje gång jag har en fråga till Ben eller om jag vill
att han ska göra något, eller be han sluta med något, för annars " hör han inte".
Jag kan fråga 3 gånger eller fler, i vanlig ton om han vill ha mjölk eller att han ska komma och äta.
Han ignorerar mig totalt. Men sen om jag häller upp mjölk utan att han svarat så blir det ett jäkla liv. NÄJJ inte mökke.
Nej han har inte dålig hörsel. Viskar jag och frågar om han vill ha godis. Så hör han. Säger jag
att vi ska ta bort pyjamasen så hör han.
Och det är så fruktansvärt tröttsamt att måsta skrika och strida om minsta lilla sak.

Så jag skriker på Ben för att få svar eller någon reaktion. Ben skriker på Erik för att han tar
hans saker, och Erik skriker efter mig. Det för att jag inte får gå ifrån han någonstans.
Kanske ni lite kan föreställa er ljudnivån här på dagarna. Sen ska vi inte ens prata om när
Ben inte får som han vill. Då har han ett sånt oljud att vi skulle ha blivit vräkta om vi bodde
i lägenhet! Men han har blivit bättre. Han skriker som en galning men han har slutat slå.
Så visst blir det bättre, men när?

Sen är det är säkert många som tänker, och undrar varför jag skaffa barn om det är så jä*la jobbigt hela tiden. Och vet ni? att få krypa ner bredvid dessa små troll.


Eller när bennepruppen kommer och ger puss och kram och säger håte (förlåt) mamma. Efter ibland
en timmes  stridande.


För att inte prata om att få se den minsta skitungen göra framsteg alla dagar, med det härliga
leendet i ansikte.

Så är ni lite dumma om ni inte förstår varför jag skaffade dom. Dom är värda precis allt.
Fast jag gnäller över dom en hel del, så är dom det bästa och finaste jag har.

Nu ska jag gå och skrubba upp oss alla skitgrisar. Efter det blir det fredagsmys. 30min på
crosstrainern så jag kan ta min fredagscider och chilinötter, efter att barnen somnat.
I morgon ska ni få läsa om hur det går med min kaloriräkning.




5 kommentarer:

  1. Hmm ja ha fundera ifall ja sku ta ben ut på en åktur nästa vecka. kanske gå på stan me han eller nå så får du va ifrån han lite :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det sku han nog tycka om. Fast det sku va bättre om ni tog bussen ;)

      Radera
  2. Goungar!! Så är det i slutändan är ens unge/ungar värda allt!!

    SvaraRadera
  3. Ni vet att ni ALLTID är välkomna hit om ni behöver miljöbyte i några timmar! Jag lider med dig och vet hur jobbigt det är.. Men visst är det så, att den pussen, Kramen el mysstunden är värt allt skrik, gnäll och gråt. Tur är väl det :)

    Och gnälla måste man få göra ibland. Annars exploderar man till slut.

    SvaraRadera