lördag 23 juni 2012

Midsommar och öroninflamation

Midsommarfirandet gick lugnt till i år. Elle lugnt och lugnt, så lugnt de kan vara med
4 barn på en husbåt. Ben var int alls så nojsig som vi trodde han sku vara.
Sofie, Sebastian, Christian och Bosse bada bastu och hoppa i sjön! Det sku också
Ben ha gjort om han fick. Han fick nöja sig med att doppa benen och sitta med flytväst
i sin lilla gummibåt :)

Nypotatis, sill, rostbiff, sallad och ägg blev det till middag. Till efterrätt hade jag
gjort lchf kladdkakan. Nu lyckades jag riktigt bra med den. Skitgod var den.
Går att göra gott med endast 2 tsk vaniljsocker, kakaopulver, ägg, smör och choklad.
uppdatering bantning kommer på måndag.

Det är lilla Erik som har hamna på öroninflamation :(  Åkte in med han till akuten
på förmiddagen, då han har hostat och rosslat så hela natten och hela gårdagen.
Hann bara sätta mig ner så fick vi gå in. Skötaren kollade tempen men ingen feber.
Han låg bara och smila upp sig för dom fast han rossla så. Sen kom läkaren och
lyssna på lungorna och halsen. Det lät bra. Men dubbelsidig öroninflamation har han.
Så risken är ganska stor att han blir ett "öronbarn". Vet ju vad som väntar när han
vid 2 måns ålder får sin första antibiotikakur. Fast jag helammar! Är glad att jag åkte in.
Man ska nog åka in en gång för mycket än en gång för lite. Och man får vara nojig och
lite överdriven när det är ens lilla bebis som är sjuk.

Ben "torröva" lite hemma först

Sen gick det hur bra som helst :)

Sofie och Sebastian paddla iväg med luftmadrasserna 

Ben satt och skratta åt galenpannorna som simma





Stångresning med folkdans.
Kan int bli mer midsommar än det.

Ben var mer intresserad av trähästen än av en
pyntad flaggstång.

Jag och Sofie gick ut och plocka 7 olika blommor och
la under kudden. Tur att det var Christian jag drömd om.
Kan bli lite brått att hitta en ny fästman till nästa juni ;)

1 kommentar:

  1. Vilken mysig och somrig midsommar ni haft!! Och ja, vilken tur att du drömde om Christian :)

    SvaraRadera