torsdag 19 juli 2012

En hand

Ikväll när jag låg mellan våra pojkar i sängen och hade en hand på
vardera barn, slog det mig hur mycket tröst en hand kan ge. Erik låg och
krama mina fingrar med sina små händer medan han somna. Min andra
hand hade jag på Bens mage eller rygg och lite nu och då paja han den med
sin egen lilla hand.

För Erik var det närhet och tröst medan det för Ben var mer en säkerhet
att jag fortfarande fanns kvar breve han. Så otroligt mysigt och gullit att
få ligga brevid det mest dyrbara och finaste som finns. Ens barn.

Ändå fast jag låg där med Ben så tog det närmare 1h 30min innan han somna!
Mamma nämde socker ikväll när jag pratade med henne. Tror vi ska prova att
int ge glass, saft eller annat socker efter att han ätit middag. Det blir lite för mycket
av det goda så här på sommaren...

Var ner och kolla in fafas och Leenas segelbåt idag. Satte flytväst på Ben för
säkerhetsskull. Men han hoppa int i, som tur.





Imorgon blir det grillfest. Kul. Tror jag tillåme trycker in mig i en klänning ;)
(uppdat. viktnedgång kommer småningom, är fortfarande på samma kilo som innan Erik)

1 kommentar:

  1. Ser ut som om Ben skall gå i pappas fotsteg och bli styrman, är ju jätteglad på den andra bilden :) och visst är de små underbara och hur en hand eller till och med bara ett finger kan ge tröst!

    SvaraRadera