tisdag 17 juli 2012

Samma sak varje gång!

Det här med sovandet. Jag personligen tycker att det int finns nånting mer frustrerande
än en unge som int ska sova fast den är trött. Så jag håller på att bli GALEN 2ggr per dag!
Ben har nämligen börjat med att man måst sitta med han tills han somnar. Det är ju
självklart okej om han sku somna efter en 15min. Men nej, han kan ligga och snurra i 45min!
går vi ut från rummet kommer han efter. Hjälps int att han får titta i en bok eller nåt annat
som funka tidigare.

Klart jag skulle kunna sitta med han i 45min varje gång, om int den annars så glada nöjda
Erik skulle börja skrika/gråta. Precis varje kväll eller dag som jag går och lägger Ben börjar
Erik skrika. Varje gång!! När Christian är hemma är det ju inga problem. Då tar man varsin
unge. Erik brukar få gråta. Det gör ju ingenting men efter en stund brukar Ben villa gå upp
till han. Sötis. Så då går jag till Erik. Och gissa vad som händer då? Jo Ben kommer efter...
Och så kan det hållas på i en timme!

Har provat vara på två ställen samtidigt, men har int riktigt fått det att funka ännu. Haha
Nu på eftermiddagen, efter 30min springande av och an. Tog jag både Ben och Erik
in till vår säng. Satt dom på varsin sida om mig och efter 10min sov dom.
Kanske jag kör samma grej ikväll om det funkar. Och flyttar han till egen säng när han
somnat.

Jag vet att det kanske int är bästa lösningen. Men när man är ensam så handlar det om att
överleva (lite överdramatiserat). Dessutom mår alla bäst av att det går lugnt till och båda
får en del av mig.

Nu hoppas vi att den här veckan tills Christian kommer hem går någorlunda  snabbt.
Tur att Calle och Carola lånar en stuga denna vecka så vi kan åka dit och fördriva lite
tid :)


1 kommentar:

  1. barn skall tydligen sova i sina föräldrars säng, det funkar bäst! Försökte 2ggr få Alicia att sova i vaggan igår men nej det fick bli vår säng till slut ändå :S

    SvaraRadera