lördag 7 juli 2012

Sjusovare

Har enda sen jag fick Ben förundrats över modersinstinkten. Om det nu är den det är.
Jag sover väldigt tungt och så även nu. När Ben var liten var jag rätt hispi och hoppa
upp från sängen om det gått mer än 3 timmar och han int sagt nånting. Sen lugna jag
mig lite. Men varje gång han knös lite så vaknade jag på studs. Men att Christian stiger
upp med dom andra barnen och dom äter och går till skolan. Det vaknade jag sällan till.

Nu är det samma sak. Är dock int lika hispi. Är väl så dödstrött så jag int vaknar i "onödan"
men börjar Erik knysa och pysa eller "prata" som han oftast gör före han börjar skrika,
så vaknar jag tvärt. Nu får Ben skrika en bra stund före jag vaknar och
sällan vaknar jag när någon annan stiger upp heller.

Lite halvdåligt är det faktist att jag sover så pass tungt när det gäller andra vanliga ljud
förutom bebisknys. Ben har nämligen börjat stiga upp på morgonen utan att väcka mig
eller ropa. Tex. när Christian var hemma vaknade vi av ett jäkla ljud. Då satt Ben i sitt rum
klockan 04:45 med lampan på och spela på sin piano-spel-sak.? Int okej enligt mig att stiga
upp såna tider. Så jag tog han in till vår säng där han turligt nog somna om.
På onsdagen vaknade jag att han ropa kakkaaa (ja då sa han det ännu) då stod han i grovköket.

Imorse vaknade Erik först kl 8. Duktig pojke han där Erik :) (han somna 22:30)
När jag ammade han tänkte jag på att jag int hört Ben alls på morgonen. Så när jag ammat klart
gick jag in i Bens rum. Det var tomt! Men det var knäpptyst i huset. Gick in i vardagsummet och såg det här.


Haha. Ida hade vaknat halv 6 av att Dixie hade väckt henne och sett Ben stå i vardagsrummet
med sin pupu och trasa. Så hon tog upp han i soffan där han somnade. Men han är lite bökig så
hon la sig på golvet så han int sku falla ner.

Som sagt så är det konstigt att man vaknar av sin lilla bebis knys. Men int när de andra i huset
stiger upp. Fast bra är ju det. Annars sku man ju aldrig få sovmorgon ;)

2 kommentarer:

  1. men vad gullig bild på de tre sovande :) Konstigt hur man vaknar direkt av minsta lilla knyst, inatt var det då igen inga små knystar och pustar här.. det gick inte att undvika att höra.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja då vaknar man ju också ;)

      Radera