söndag 27 maj 2012

Dop och sånt

Nu är han döpt. Erik Alexander Söderholm. Han var väldigt duktig och snäll i kyrkan.
Så även storebror Ben. Fast Ben int sov nånting före så gick det bra. Sofie läste evangeliet,
mot en liten muta av min mamma ;) Gudföräldrar blev syster och hennes man Peter och
Micke med sin sambo Andreas. Micke skrev in sig i kyrkan enbart för det. Väldigt gulligt
tycker jag. Han skriver antagligen ut sig genast på måndag. Andreas hör int till kyrkan men
vi skrev hans  namn på fadderbreven efteråt. Har int någe bilder från kyrkan men får mailat
av dom som har. Så ni får vänta på dom och bilder på alla fina gåvor han fick.

Erik är helt annat ressällskap än vad Ben var i samma ålder. Han sov hela sin första båtresa
medan Erik sov endast 2 timmar av 8. Han var nöjd och glad så det gjorde ju ingenting.
På torsdag bjöd vi mina mostrar på kaffe och banoffepaj. Lagade med hallon iställe för med
banan, jättegott! Sen var det bara att förbereda för lördagen.

Tog en snabb kaffe på lilla hembageriet med Elena på lördag. När hon hade åkt
och jag vänta på mamma så la jag märke till hur folk där pratar. Reagera ju int på det
när ja bodd där och int reagerar jag på hur dom jag känner pratar. Men herregud hur
det lät när vissa prata. Nu förstår jag att det var mååånga som int förstod mig när jag flytta
hit. Haha.

Kul att åka båt.

Sen skulle han sitta upp och titta ut genom
fönstret på tåget

Halloffeepaj

Lagade Erik kex

och doptårta. Smörgåstårtan beställde vi.


Blev lite tröttsamt till sist med all fotografering.

2 trötta brorsor imorse kl 06

Medan reser Erik var pigg och glad:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar