torsdag 17 maj 2012

Fågeljakt

På söndag (tror jag) är det sista dagen som man får skjuta fågel. Varför jag bryr mig?
Jo för att min sambo sitter som bäst bakom någon sten ute på långrasket och tror han ska
få någon. Halv 8 hade dom fått endast en och dom har suttit där sen 15... Nåja, han tycker
om att sitta där och trycka, och det får han göra.

Lite tråkigt kändes det att bli ensam igen, om så bara för ett dygn. Men så ringde Sofie och
undra om dom kunde komma hit idag istället för på söndag. Det passa ju perfekt så behöv jag
int "sitta ensam" och glo.

Planterade dom sista blommorna idag. Så nu är det riktigt mysigt på altanen.

Dom vita blommorna på spaljen är perenner
så i höst ska jag plantera dom i blomsängen.

Framsidan

En glad liten tjock-Erik 

Som har fått flytta från lådan till spjälsängen


2 kommentarer:

  1. Men vad trädgårdsaktig du blivit då. herregud hur mycket blommor du har, fast det är fint. Och oj vad lill-Erik växer, hans er helt annorlunda ut redan! :D

    SvaraRadera
  2. ja visst har jag :) Fast det är ju int så svårt att köpa och plantera. Det svåra är att få dom att överleva...

    SvaraRadera