måndag 2 april 2012

+2

Var till läkaren imorse.
Äntligen har det börja hända grejer. :)
Huvudet är fixerat och det har öppnat sig lite.
Bara det att huvudet var fixerat gjorde mig glad. Bens
huvud fixerade sig aldrig, vilket ledde till att han kom ner snett,
och därav blev det kejsarsnitt... Tror dom.

Nu däremot vågar jag hoppas på en normal förlossning :)
Han gjorde en hinnsvepning på mig. Jäklar vad ont det gjorde!!
(ni som vill veta mer exakt vad det är får googla)
När jag läste lite om det stod det, att de flesta förlossningarna brukar
kunna starta de närmaste 48 timmarna efter en svepning. Sen fanns
det ju dom som har gjort 3st utan verkan. Så jag lär väl höra till dom.
Men lite kanske man kan hoppas i alla fall.

På onsdag ska jag till rådgivningen. På torsdag ska jag till
labben och ta nytt blodprov (för observation) pluss att dom ska
ta en ctg kurva.

Ps. Om ni vill får ni gärna lämna en gissning på datum, vikt, och
längd på bebisen. Bara för att det är lite rolit:)

Sista magbilden?
Antagligen int...

10 kommentarer:

  1. Jag säger 5/4 53cm 4230g
    Peppe säger: 7/4 47cm 4600g

    SvaraRadera
  2. Och jag gissar på 4.4, 53 cm och 4500g :)

    SvaraRadera
  3. 5.4 54cm 4450g tror ja :D jeeei snart är han här

    SvaraRadera
  4. 4/4 kl. 16.17.
    52,5 cm 4330 g
    Kom igen nu! Kom ihåg, före torsdag, annars är det bara att knipa :)

    SvaraRadera
  5. Mamma gissar 4.4 53cm 4360g

    Ela: ganska hurja om han har exakt samma mått som Ben :)

    Madde: då hoppas vi före torsda! haha

    SvaraRadera
  6. pappa sa 5.4 63cm 7200g :D
    men ja tror no på 4.4,nå mer is it ja gissa.. :)

    SvaraRadera
  7. 6.4 kl 14isch 52cm och 4750g, ja hoppas ja hutar me datumet men lite glad blir om ja har rätt ;)

    SvaraRadera
  8. Ajjaa.. inte kom jag ihåg exakt Bens mått.. peter vill först säga 7kg men ändra sig så det blev en kort tjockis istället på hans gissning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo ja tänkt genast på en basketboll när jag läste det.. :)

      Radera