tisdag 10 april 2012

Inte meningen

Nej, det är inte meningen att jag ska föda barn.
Var till läkaren imorse och tydligen är bebis huvud int alls fixerat.
Ingen aning om vad den andra läkaren yra förra måndagen.
I alla fall, tyckte läkare M att det bästa är att planera in ett kejsarsnitt.
I och med att jag har gått så pass mycket över tiden och i princip inget har hänt.
Det tryck jag har känt dom senaste dagarna är bebis som har försökt kommer ner
och fixera sig. Men det går helt enkelt int... Samma var det ju med Ben.

Vet inte varför dom int kommer ner som dom ska. På dagens ultraljud visa det sig
att han väger 4389gram. Återstår att se hur stor han är på riktigt.
På torsdag blir det operation. Alltså i övermorgon! Imorgon ska jag in till bb
lite före 19. Ingen fast tid för kejsarsnittet, eftersom dom klämde in mig så får det bli
när dom hinner.

Fast jag helst av allt skulle vilja föda normalt, så är det bara att acceptera att det int går.
Skulle det ha varit för en 100 år sedan så sku jag antagligen ha dött i barnsäng.

Men nu får jag ha lite extra lång "semester" på bb :) Måst ju försöka se något positivt
i det här. Men fy för alla sprutor och kanyler och dropp och katetrar som måst sättas.
För att int glömma orörligheten det första dygnet. Pluss att jag int kommer att kunna
ta hand om Ben dom närmaste veckorna heller :( Får int lyfta nåntning som är tyngre än
bebisen. Tur att Christian är hemma ännu 4 veckor, så det ska nog gå bra!

Imorgon ska jag åka in till någon butik och köpa massa gosaker till bb.
Har även laddat ner dom 2 första säsongerna av Desperate Housewives på min Ipad.
Så tiden ska gå någorlunda snabbt. Christian kommer ju att vara hemma med
dom andra barnen så jag och lillis får klara oss själva på bb :)

Nu vet ni. Jag har ju internet på telefon så jag lägger in en bild här (om han int är ful, haha)
på bloggen sen på torsda så ni får se :) Önska mig lycka till! Nästa gång jag skriver här
är jag 2 barns mamma. Hur sjukt är inte det?

Ajöken.

6 kommentarer:

  1. Äsch vad tråkigt att han int var fixerad, men nu vet du i alla fall när han kommer. Håller tummarna upp och allt går nog bra. Saknar er, kramar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det gör det säkert. E bara sjuukt nervös... Kram

      Radera
  2. Så me andra ord vann ja "tävlongen" för mitt datum va närmast :D

    lycka till på torsda :)

    btw ja vakna it av väckarklockan så kom nästan fösent ti skolan :S

    SvaraRadera
  3. Hejhopp! Det är nog lite sjukt joo hahhaa! :D men skickar massa styrke kramar! U can do it!

    SvaraRadera
  4. Lycka till imoron Ica! Imoron är du redan tvåbarnsmamma, tänk! Kram från Vasa :)

    SvaraRadera