söndag 29 april 2012

Han kan säga MAMMA

Ja som ni flesta vet så har int Ben sagt mamma sen förra hösten. Men idag när vi var ut och gå så
fråga jag på skoj om han kund säga mamma. Och det kunde han :) ett solklart mamma kom de från dom små söta läpparna. Tidigare har han flinat och sagt pappa om man frågat, men int idag.

En annan sak hände också idag som aldrig hänt tidigare. Vi var ute och kratta upp massa raketskräp
från nyåre som har blivit på gräsmattan. Christian var inne med Erik så jag och Ben var ensamma ute.
Och som vanligt skulle han springa ut på vägen bara för att jäklas med mig. När jag hade släpat han 2ggr
tillbaka till gården och såg att han tänkte sticka igen, spänd jag ögonen i han och sa väldigt bestämt åt han att om han går en gång till ut på vägen så går vi in! Tja, det har jag ju gjort miljoner gånger tidigare utan resultat. Men idag, och läs nu riktigt noga. Ungen tvärstanna. Fundera en liten stund och gick till sandlådan! Jag blev något förvånad kan jag säga. Sen var vi ute nästan 2 timmar utan rymnings försök. Nåh, imorgon kan det vara helt annat igen. Men nu vet jag att det finns hopp för min vilding :) Haha

Tyvärr var det roligare att sprätta ut allt,
istället för att hjälpa kratta ihop...
Vi plocka också fram utemöblerna. Dom var Ben och torka av. Han var nöjd att torka hela 30min!!





3 kommentarer:

  1. Men vad orättvist! När jag var ut med Liam idag skenade han på hit och dit, jag hotade med att gå in och han skrattade åt mig och skenade iväg igen, sen kastar han sig omkull när jag tar tag i honom vilket resulterar i att han slår pannan i blomlandet, suck. Sen bar jag in honom. Och sov gjorde han hela 30 min!!!! Varför kan inte min son vara nöjd och torka lite möbler i 30 min?!

    SvaraRadera
  2. Ja, han har varit ett riktigt mönsterbarn idag. Sov gjorde han två och en halv timme! Jaa du, så brukar det ju oftast sluta här också.. Samtidit e de ju lite typiskt att han lyder nu när man int har 4,5 kg bebis i magen o kan springa efter.

    SvaraRadera